Mod de prezentare: formatul Pecha - Kucha
Pecha Kucha este un cuvânt japonez care se traduce prin „pălăvrăgeală” sau „sunetul conversației”. Acest stil de prezentare a fost creat la Tokyo, în 2003, de arhitecții Astrid Klein și Mark Dytham. Ei l-au introdus ca o platformă unde tinerii designeri să se reunească, să-și prezinte munca și să facă schimb de idei prin prezentări scurte. Principiul de bază din spatele lui Pecha Kucha a fost: „a se vorbi mai puțin, a se arăta mai mult”.
Prin intermediul acestui stil, prezentatorii spun povești folosind mai degrabă imagini, decât text lung. Fiecare prezentare respectă regula „20x20” și este formată din exact 20 de diapozitive, fiecare afișată timp de doar 20 de secunde. Această sincronizare strictă înseamnă că întreaga prezentare durează doar 6 minute și 40 de secunde.
Provocarea constă în transmiterea eficientă a ideilor în acest interval de timp scurt, obligând vorbitorilor să fie conciși și să ofere informații captivante pentru public. Slide-urile cu avansare automată mențin ritmul rapid, fără a lăsa loc pentru revenire asupra unuia anterior sau pentru a zăbovi.
Avantaje faţă de prezentările clasice:
De reținut: publicul poate pune întrebări doar la sfârșitul prezentării.